Η στοματική σας φροντίδα είναι πιο σημαντική από όσο νομίζετε! 

  1. Η απώλεια δοντιών είναι μόνιμη και δεν μπορεί να αντιστραφεί.

Σε αντίθεση με το υπόλοιπο σώμα, το σμάλτο – το βασικό προστατευτικό στρώμα των δοντιών σας– δεν περιέχει ζωντανά κύτταρα, το οποίο σημαίνει ότι δεν μπορεί να επιδιορθωθεί από μόνο του. Όταν υποστεί ζημιά, το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να προσπαθήσετε να αποφύγετε επέκταση της βλάβης. Ακολουθήστε μία προληπτική προσέγγιση στην υγεία του δοντιού με μία οδοντόπαστα και στοματικό διάλυμα που περιέχουν φθόριο, ώστε να προστατεύσετε τα δόντια και να ενισχύσετε τη διαδικασία επαναμετάλλωσης.

 

  1. Η στοματική υγεία αποτελεί τη δίοδο στη γενική σας υγεία.

Τα ούλα σας παίζουν μεγαλύτερο ρόλο στη στοματική (και γενική) υγεία απ’όσο μπορεί να νομίζετε. Βοηθούν στη θωράκιση του σώματος από μολύνσεις και επιπλοκές – οπότε όταν τα ούλα αντιμετωπίζουν προβλήματα το συμβαίνει και στο υπόλοιπο σώμα. Στην πραγματικότητα, η νόσος των ούλων έχει συνδεθεί με αρκετές σοβαρές ασθένειες, όπως ο διαβήτης, η καρδιαγγειακή νόσος και το εγκεφαλικό επεισόδιο. Περίπου το 20% των ενηλίκων μέσης ηλικίας (35-44 ετών) και το 40% ενηλίκων μεγαλύτερη ηλικίας (65-75 ετών) στην Ευρώπη μόνο1 υποφέρουν από σοβαρή νόσο των ούλων. Προστατεύστε τα δόντια σας καθαρίζοντας απαλά την γραμμή των ούλων αλλά και τα διαστήματα μεταξύ των δοντιών σας ώστε να αφαιρέσετε την πλάκα και να αποτρέψετε την επέκτασή της.


 

  1. Η πλάκα είναι ο μεγαλύτερός σας εχθρός.

Η πλάκα αποτελεί την πηγή όλων (ή των περισσότερων) κακών. Είναι μία βλαβερή μάζα βακτηρίων που ζει στο στόμα σας και τρέφεται με σάκχαρα και υπολείμματα τροφών. Η πλάκα αρχικά είναι κολλώδης και άχρωμη, όμως όταν δεν εξολοθρεύεται, μετατρέπεται σε κίτρινη μάζα που είναι απολύτως αδύνατο να αφαιρεθεί χωρίς τη βοήθεια οδοντιάτρου. Αυτό οδηγεί στην καταστροφή του σμάλτου, γιατί τα βακτήρια μετατρέπουν τα υπολείμματα τροφών και τα σάκχαρα σε οξέα, προκαλώντας κοιλότητες, απώλεια δοντιών (άουτς!) και νόσο των ούλων. Φροντίστε να αφαιρέσετε την πλάκα και να αποτρέψετε το σχηματισμό της μέσω του καθημερινού βουρτσίσματος, της χρήσης νήματος και στοματικού διαλύματος μετά από κάθε γεύμα!
 

  1. Το στόμα σας περιέχει πάνω από 800 διαφορετικούς τύπους βακτηρίων!

Το στόμα είναι ένα πολύ περίπλοκο οικοσύστημα. Η μέση υγιής στοματική κοιλότητα περιέχει περίπου 800 διαφορετικούς τύπους βακτηρίων, με κάθε δόντι να ‘κρατάει’ περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο (!) βακτήρια. Όταν η στοματική σας χλωρίδα είναι ισορροπημένη, το σώμα σας έχει ένα δυνατό φυσικό αμυντικό σύστημα που αποτρέπει την επέκταση της ασθένειας. Όταν όμως δεν υπάρχει ισορροπία, το ανοσοποιητικό σύστημα είναι πιο ευάλωτο, το οποίο κάνει τον οργανισμό σας πιο ευαίσθητο σε επιπλοκές στοματικής υγείας. Φροντίστε να χρησιμοποιείτε απαλά προϊόντα, χωρίς επιθετικές ουσίες, ώστε να μην απορυθμίσετε την ισορροπία μεταξύ καλών και κακών βακτηρίων στο στόμα σας, κρατώντας έτσι τον βιότοπό τους όπως πρέπει!
 
 

  1. Ακολουθήστε τον κανόνα 2x2 όταν βουρτσίζετε τα δόντια σας.

Κατά πάσα πιθανότητα, βουρτσίζετε τα δόντια σας τακτικά, όμως είστε σίγουροι ότι το κάνετε με το σωστό τρόπο; Παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές ώστε να διασφαλίσετε τη μέγιστη αποτελεσματικότητα από τη καθημερινή σας στοματική φροντίδα:

  • Βουρτσίστε το δόντια 2 φορές την ημέρα με μία μαλακή οδοντόβουρτσα , για 2 λεπτά (είναι εύκολο- απλά να θυμάστε ‘2x2’)

  • Κρατήστε την οδοντόβουρτσα σε γωνία 45◦ προς τα ούλα και βουρτσίστε με κυκλικές κινήσεις (με χειροκίνητες οδοντόβουρτσες)  ή με κίνηση ολίσθησης, σε κάθε δόντι (για ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες)

  • Μη βουρτσίζετε τα δόντια σας με δύναμη, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει ευαισθησία δοντιών

  • Αλλάζετε την οδοντόβουρτσα (ή την κεφαλή της) τουλάχιστον κάθε 3 μήνες, ή μόλις παρατηρήσετε ότι οι τρίχες έχουν φθαρεί

  • Μη ξεχνάτε να βουρτσίζετε τα ούλα και τη γλώσσα!

 

  1. Η καλή στοματική υγεία απαιτεί και άλλα βήματα εκτός από το απλό βούρτσισμα των δοντιών.

Για να βεβαιωθείτε ότι έχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, συστήνεται να ακολουθείτε την προσέγγιση των 3 βημάτων στην καθημερινή φροντίδα:

  1. Ξεκινήστε με το βούρτσισμα των δοντιών

  2. Καθαρίστε απαλά μεταξύ των δοντιών και κατά μήκος της γραμμής των ούλων χρησιμοποιώντας μεσοδόντια βουρτσάκια ή νήμα ώστε να καθαρίσετε τις περιοχές τις οποίες δεν φτάνει η οδοντόβουρτσα

  3. Χρησιμοποιήστε στοματικό διάλυμα για την επαναμετάλλωση του σμάλτου και για να καλύψετε

 

  1. O οδοντίατρός σας δεν είναι ‘τζίνι’, θα πρέπει να βοηθήσετε και εσείς!

Αν νομίζετε ότι μία επίσκεψη το χρόνο στον οδοντίατρο είναι αρκετή για να σας βοηθήσει να αποφύγετε την πλάκα για το υπόλοιπο του χρόνου, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε. Ο οδοντίατρός σας μπορεί να είναι εξαίρετος (και η διπλή επίσκεψη μέσα στο χρόνο είναι οπωσδήποτε απαραίτητη) όμως η στοματική φροντίδα ξεκινάει από το σπίτι. Φροντίστε να ακολουθείτε ένα πρόγραμμα στοματικής φροντίδας 3 βημάτων και να διατηρήσετε την καλή δουλειά που κάνει ο οδοντίατρός σας ώστε την επόμενη φορά που θα τον επισκεφτείτε, να είναι χαρούμενος που σας βλέπει.
  
Αν χρειάζεστε μία επιπλέον βοήθεια με την βελτίωση ή τη διατήρηση της στοματικής σας φροντίδας, έχουμε τη σωστή λύση για εσάς.

 

  
 
 Ανακαλύψτε τη νέα οδοντόβουρτσα GUM® ActiVital® Sonic, και την ισχύ των απαλών δονήσεών της, τις μαλακές τρίχες με κωνικό τελείωμα και τον κομψό & εργονομικό σχεδιασμό της. Επιστημονικά αποδεδειγμένη αφαίρεση πλάκας μέχρι και 50% περισσότερο μεταξύ των δοντιών και προσέγγιση 47 πιο βαθιά κάτω από τη γραμμή των ούλων*.

  • σε σχέση με μία χειροκίνητη επίπεδη οδοντόβουρτσα. Internal Report: S.L. Yankell, X. Shi, C.M Spirgel. YRC Inc. Moorestown, NJ USA (2007)